Alla inlägg under oktober 2016

Av flye myfest - 13 oktober 2016 13:00

  


Efter ditt bröllop slutade, ville du förmodligen aldrig ta av din klänning. Mellan månaderna av söka för den rätta klänningen, ändlösa beslag och hundratals dollar spenderas på din klänning, vi klandrar dig inte. Och du är inte den enda som kämpade till en del med sådan en speciell klänning.


En Brud, Samantha Burns, från Cambridge, Massachusetts, USA, är så fäst vid sin brudklänning att hon har använt det flera gånger, inklusive under vardagliga aktiviteter. Huruvida dess Golf, fudge provsmakning, äta pannkakor, eller flod cruising, ingen verksamhet är alltför vardagliga för Burns klänning. Varje år på sin bröllopsdag, hon bryter ut sin brudklänning, eftersom, vad bättre sätt finns det att kanalisera känslor från den dagen och pratar om det än av att få tillbaka till att klänning?


"När min man och jag svepte vår bröllopsfest, jag ville inte ta av min klänning. … Det var i det ögonblicket att jag vände sig till min man och sa till honom att jag avsåg att bära min brudklänning för varje år så länge jag kunde passa i det!"skrev den 30-årige i en artikel för brudar magazine. "Jag föreställde mig själv göra de aktiviteter vi njuta av som ett par, plaskar runt restauranger, parker och glassbarer i min vita klänning. Som vi inledde vår lyckligt någonsin efter, jag kände mig vimmelkantig om idén om firar varje milstolpe med en sådan rolig och sentimentala traditionen. "


En relation rådgivare och dating coach, brännskador älskar den extra uppmärksamheten hennes vit axelbandslös klänning — med älskling halsen och blomma detalj på kjolen — lockar. "Det är bråttom stor endorfin som gör för kul historier och skratt med din kompis," skrev Burns, grundare av bulesky.se. "Det har samlat några fläckar på botten, men jag hellre mycket detta än att hålla det i en ren låda som aldrig ser dagens ljus, eller min man beundrande ögon."


Burns gifte sig 2014 och har firat två årsdagar sen, gör allt från brunching till Dans, klänning och allt. "Spela golf var förmodligen den mest underhållande, eftersom vi älskar att spela tillsammans och jag drog en publik på en driving range!" Burns berättade Daily Mail.


  


Och det bästa är, rewearing din bröllopsklänning faktiskt har vetenskapliga fördelar: "även om det kan verka som en dum tradition, det finns faktiskt vetenskap till stöd därför skapar roliga tullen gillar detta hjälper dig att hålla den gnista som brinnande ljus i din relation," Burns sa. " Spontanitet, överraskning, ta risker, och utforska det okända, som händer när du har ett äventyr i din klänning, aktivera belöningscentrum i hjärnan."

Slutligen, en rimlig ursäkt att bära din bröllopsklänning när du vill! Mer: Balklänningar


Ovido - Quiz & Flashcards