Alla inlägg under mars 2017

Av flye myfest - 29 mars 2017 10:25

 

Halva av att välja en balklänning lösa på en färg att bära - men kanske inte för länge. Miami-baserade designern Adonis West kan ha snubblat på det ultimata botemedlet för klänning obeslutsamhet genom att lägga en supercool funktion till sin senaste anpassade klänning: vändbara paljetter. Klänningen är vit, tills du kör din hand mot strömmen, avslöjar undersida i paljetter och vrida klänning guld.


Kolla in formgivarens 17-åriga syster, Shirdkiya Myrick, visar klänningen nedan. Hon bär det på balen i år!


Den dramatiska klänningen har en hög krage och nyckelhålet utstansade mermaid kjol. Så vacker.


"Jag tänkte bara om en tjej som ville gå på ett sätt men komma ut ett annat sätt," berättade Adonis Seventeen.com av hans inspiration för design. "Så de vändbara paljetter var perfekt."


Klänningen är inte till salu, men om det var, det skulle kosta ca $800, Adonis sade.


Färg-morphing skapelsen började gå viral när The Shade Room presenterade det på Instagram den gångna helgen.


Och till skillnad från The klänning (ni vet vilka jag pratar om), det finns inget utrymme för debatt här: denna klänning är vit och guld, fam. Läs Mer: Balklänningar

Av flye myfest - 1 mars 2017 03:18

 
Även när en designer skapar en anpassad klänning för en Oscar nominerad eller presentatör, vet han eller hon inte säkert om det är att vara sliten. I själva verket finns det ingen räknar dessa kycklingar tills kändisen kliver ut  röda mattan.

Saker är lite mindre osäkra för Marchesa i år eftersom märkets samtidig designers Keren Craig och Georgina Chapman har samarbetat med Stella Artois och Water för kampanjen "Köp A Lady dryck". De Klä Olivia Culpo i en en-av-en-slag klänning som kommer göra sin debut  världens största stil scenen, att öka medvetenhetenom den globala vattenkrisen.

"Keren och jag är  uppspelt att kunna säga att vi klä Olivia Culpo. Det är första gången vi har kunnat konstatera. Eftersom man aldrig vet. Människor har alltid alternativ  detta är ett nöje att kunna säga Olivia kommer att vara i vår klänning,"säger Chapman.

 


Varumärket har kontaktats och båda kvinnorna var omedelbart förbryllad. Water.Org, medgrundare av Matt Damon och Gary White, ger rent vatten och sanitet till områden som inte har det. Deras arbete hjälper särskilt kvinnor och flickor, eftersom de är ofta de som uppgift att förse sina familjer med rent vatten — något som kan ta timmar, om inte dagar, för att uppnå.


"Som formgivare, som mödrar, som kvinnor — bara en enkel sak att ha rent vattenär sådana ett stärkande verktyg. Saker vi tar givet,"säger Craig. "Idén om reflektion,sättet klänningen kommer att flytta, det kommer att förhoppningsvis väcker vatten."


Med tanke på det tumultartade tillståndet i världen just nu, Marchesa partnerskapetär också ett sätt att "använda mode för att inspirera en konversation som måste fortsätta," säger Culpo. "Jag bär orsaken, på min kropp, vilket är roligt."


 


Hon är vän med Chapman och säger att samarbetet är "en verkligen otroligt möjlighet att arbeta med ett märke som jag älskar och att ge tillbaka. "Det är sådana ett intressant sätt att sprida ordet."


Vid tidpunkten för denna intervju, Craig och Chapman hade inte ännu byggt klänningen och Culpo inte hade sett en prototyp. Hon har bara en passande och sedan sätta det på riktiga på Oscars söndag.


"Jag har sett skisser. Vi gjorde något design det tillsammans. De visade mig tre olikaskisser och jag berättade de jag drogs mot,"säger hon. "Denna kampanj empowering kvinnor och att hjälpa kvinnor över hela världen. "Det är något jag alltid älskar attgöra om jag kan." Läs mer: http://www.ttstil.se

Ovido - Quiz & Flashcards